Agro-izumitelji, Poljoprivredna škola "Šumatovac" Aleksinac

Kod poljoprivrednih tehničara, praktična nastava omogućava primenu teorijskog znanja. U školama se nastava organizuje kroz učestvovanje u nekim jednostavnijim aktivnostima. To ne pruža sigurnost za samostalan rad u struci po završetku školovanja. Postavlja se pitanje zašto čekati završetak školovanja i bojažljivo započeti bavljenje strukom bez značajnijeg iskustva.

Ideja je da se u obrazovnom profilu poljoprivredni tehničar praktična nastava realizuje na sledeći način: 30 % praktične nastave od 2. do 4. razreda, treba da bude organizovana projektnim pristupom.

U prvom razredu nema praktične nastave, ali se neke aktivnosti realizuju kroz blok nastavu. Na trećini nastave treba raditi na upoznavanju sa projektnim ciklusom – od ideje do realizacije. Učenici bi učili pisanje i upravljanje projektom.

U drugom razredu učenici predlažu svoj projekat ili biraju predložene projekte škole. Obavezni partneri u projektu su škola i roditelji kroz materijalnu, savetodavnu i drugu pomoć. Partneri mogu biti i druga lica ako prepoznaju značaj i interes. Projekti mogu trajati od jedne do tri godine. Ako projekat traje jednu godinu, svake sledeće se bira novi. Deo praktične nastave učenik obavlja radeći na svom projektu, dobija stručnu pomoć od nastavnika i roditelja, prima posete drugih učenika, vrši prezentaciju i ostvaruje zaradu.

Šta ako projekat ne uspe? Ako do takve situacije dođe, manja je šteta nego da se to desi kasnije, pri pokretanju sopstvenog biznisa. Iskustva o neuspehu pomažu u daljem radu.

Na maturskom ispitu, učenik praktične zadatke radi u poznatom okruženju i motivisan je da odbrani svoj projekat. Po završetku škole postoji mogućnost samozapošljavanja na sopstvenom gazdinstvu.

345

'Agro-izumitelji'

Glasanje je završeno. Provera glasova je u toku.

'Agro-izumitelji'

Glasali ste preko

Hvala!